احداث و مرمت بیش از ۴۰ کانال هدایت آب‌های سطحی در تبریز
احداث و مرمت بیش از ۴۰ کانال هدایت آب‌های سطحی در تبریز

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اعلام کرد: بیش از ۴۰ کانال‌ به منظور هدایت روان آب‌های سطحی در سطح تبریز احداث، بازسازی و مرمت شده است. محمدحسین اسحقی در این خصوص اظهار کرد: احداث و بازسازی کانال‌های شهری از عمده پروژه‌های زیرساختی شهرداری تبریز به شمار می‌رود. وی افزود: کانال کوی انقلاب، کانال سنگی […]

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اعلام کرد: بیش از ۴۰ کانال‌ به منظور هدایت روان آب‌های سطحی در سطح تبریز احداث، بازسازی و مرمت شده است.

محمدحسین اسحقی در این خصوص اظهار کرد: احداث و بازسازی کانال‌های شهری از عمده پروژه‌های زیرساختی شهرداری تبریز به شمار می‌رود.

وی افزود: کانال کوی انقلاب، کانال سنگی ایلی سو، کانال و خیابان ۲۴ متری فرشته جنوبی، کانال سنگی کرجان، ادامه احداث کانال کرجان، احداث کانال بتنی ۲*۲ اسلامشهر، کانال اطلس، احداث رسوب گیر منطقه ۶ و احداث کانال فرا منطقه ای از جمله کانال‌های جدید الاحداث به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در راستای تحکیم کانال‌های موجود نیز کانال ایلی سو در کمربندی میانی تقاطع خیابان چرمسازان، کانال ایلی سو در خیابان کمربندی میانی ابتدای تقاطع کوی پارس، کانال ایلی سو مقابل دانشگاه هنر، کانال ایلی سو حدفاصل ساختمان سنگی تا بازار روز و… نیز مقاوم سازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: همچنین، کانال‌ها کوی‌های فرشته، باغمیشه، استانداری و جاده تهران نیز مرمت و بازسازی شد.

وی، از تکمیل و ساماندهی کفسازی مهرانرود از کانال کجوار تا پل ماشین رو جاده سبزیکاران، تکمیل سازه رسوبگیر ایلی سو، تکمیل احداث کانال سنگی در کوچه رود، تکمیل کانال سبلان، تکمیل فاز دوم کانال عباسی، تکمیل نواقص کانال سنگی اوغلی و تعویض کالورت جاده مایان، تکمیل احداث کانال سنگی در کوچه رود جهت هدایت آبهای سطحی و تکمیل کانال سنگی کورجان نیز خبر داد.

وی گفت: به منظور رفع مشکلات کانال رواسان و همچنین تکمیل کانال شقایق در منطقه ۷ جهت مطالعه و ارائه نقشه‌های اجرایی به مشاور ذی صلاح سپرده شده و جهت رفع مشکلات موجود در سطح منطقه ۱۰ مشاور ذی صلاح به کار گرفته شده است و به زودی نقشه‌های اجرایی دریافت شده و انجام می‌شود.

به گفته اسحقی، ساماندهی و بهسازی قوری چای و میدان چایی در بخش‌های متعدد نیز از دیگر اقدامات مهم جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و… است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با تاکید بر اینکه این کانال‌ها نقش توزیعی دارند، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها بسیاری از مخاطرات احتمالی از جمله سرریز شدن روان آبها و جاری شدن به داخل منازل و مغازه‌ها کنترل و از بین خواهد رفت و پیشگیری کامل به عمل آید.

وی، اصلاح جداول و کانال خیابان شفیع زاده ولیعصر، لایروبی کانالها و مسیل های اصلی سطح شهر، لوله گذاری و هدایت آبهای سطحی خیابان مولانا باغمیشه، جمع آوری و انتقال عرضی آبهای سطحی دیزل آباد، تهیه و اجرای باکس گذاری کانال خیابان رضانژاد، هدایت آبهای بالادست خیابان شهید رجایی به کانال قوشخانه سیلاب، باکس گذاری وساماندهی کانال ضلع جنوبی خیابان امام و… را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در جمع آوری و کنترل روان‌آب‌ها عنوان کرد.

  • منبع خبر : ایسنا