احداث شرکتی همتراز با شرکت ملی مس در آذربایجان شرقی
احداث شرکتی همتراز با شرکت ملی مس در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از تلاش این مجموعه برای احداث شرکتی همتراز با شرکت ملی مس در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نهال امید، یونس الستی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به معرفی شرکت سرمایه گذاری توسعه معدنی ایران پرداخت و گفت: این شرکت یازدهمین شرکت کشور در حوزه سرمایه گذاری و بنگاه‌داری است.

وی افزود: این شرکت وابسته به مجموعه خود دولت بوده و دستش برای سرمایه گذاری باز است، به طوری که ارزش بازدهی آن در یک سال گذشته ۵۴۰ درصد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با همراهی مسئولان ارشد استان بتوانند شرکتی مثل شرکت ملی مس در آذربایجان شرقی دایر کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: در قرارهای اولیه با استاندار مقرر شده در قبال هر سرمایه گذاری معدن در استان مجموعه‌های پایین دستی آن و کارخانجات مکمل هم ایجاد شود.

‌مدیرعامل هلدینگ پویاانرژی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت انرژی استان در بخش برق و گاز، بیان کرد: وضعیت زیرساخت‌های انرژی استان در شرایط بحرانی قرار دارد.

مهدی پورهاشم ادامه داد: هر صنعتی در استان بخواهد پا بگیرد به آب، برق و گاز نیاز دارد و همین امروز باید تلاش کرد و نسبت به اجرای پروژه‌های زیرساخت اقدام عاجل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان نیز ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات و تلاش‌های انجام شده، گفت: در گذشته آن‌طور که در شان آذربایجان شرقی است به این استان توجهی نشده و از آنجا که این استان همواره تاریخ ساز بوده دشمن هم توجه زیادی روی آن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم متذکر شد: هر مشکل اقتصادی که در استان به وجود می‌آید دشمنان به تحریک مردم می‌پردازند، چرا که روی حرکت‌های آذربایجان حساب باز کرده‌اند.

وی افزود: در ارتباط با پروژه‌های معادن و انرژی، شخص استاندار، مدیران استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همت خوبی دارند و از ظرفیت‌های نمایندگان استان در مجلس و هیئت رئیسه نیز در این ارتباط باید استفاده کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، در این دیدار روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و صمت و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز به ارائه گزارش پرداختند.

  • منبع خبر : ایسنا