احتمال آغاز به فعالیت تمامی صنوف از اواخر اردیبهشت ماه
احتمال آغاز به فعالیت تمامی صنوف از اواخر اردیبهشت ماه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از احتمال آغاز به فعالیت تمامی اصناف و مشاغل از اواخر اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش نهال امید، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه مشاغل پر خطر تا پایان فروردین ماه حق فعالیت ندارند، گفت: در صورت تخلف از فعالیت این مشاغل جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی با سازمان های متولی در این زمینه، گفت‌: استانداری، فرمانداری‌ها و اماکن، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیرات و بسیج مستضعفان و سپاه پاسداران، مرکز بهداشت استان را در اجرای این طرح، همراهی می‌کنند.

وی افزود: برخی صنوف که پرخطر هستند، تا پایان فروردین ماه مجاز به فعالیت نیستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و ضرورت‌ها در تمامی استان‌ها و همچنین استان ما مقرر شده است که فقط بخش تولید و کارگاه‌های تولیدی که کارگر دارند نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی مشاغل مانند غذاهای بیرون بر با شرط اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود حق فعالیت خواهند داشت.

وی، افزود: بقیه صنوف که شامل اکثر آنها می‌شود تا پایان هفته فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه تعیین شده، کد بهداشتی را برای ادامه فعالیت دریافت کنند.

درستی، گفت: صاحبان این مشاغل با دریافت کد، متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شوند، کارشناسان بهداشتی نیز هم با نظارت و هم از طریق اتحادیه‌ها این پروتکل‌ها را به اصناف و صاحبان مشاغل ابلاغ کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان شرقی، گفت: برای بازرسی و ارزیابی این مراکز از بسیجیان سپاه نیز کمک گرفته‌ایم و طی روزهای آتی از تمامی این واحدها بازدید خواهیم کرد و آموزش، هشدار و اخطاریه‌های لازم نیز در این خصوص داده خواهد شد.

وی، گفت: گشت مشترک مرکز بهداشت استان، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اماکن در مورد وضعیت ادامه فعالیت یا پلمب واحد صنفی تصمیم‌گیری کرده و واحد صنفی هر یک از صاحبان مشاغل و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می‌شود.

ایسنا