عدالت بعنوان یکی از ارکان تمدن نوین اسلامی محور توسعه پایدار
عدالت بعنوان یکی از ارکان تمدن نوین اسلامی محور توسعه پایدار

اجلاس سالانه هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برگزار شد

به گزارش نهال امید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این اجلاس گفت: دین اسلام دین با برکت است و هرکس در این مسیر به سیره پیامبر(ص)توجه کرده انفاق وسخاوت خرج کند در واقع برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و شک نکنید کمک به سلامت مردم و تجهیز فضای درمانی و بهداشت یک صدقه جاریه است که دنیا و آخرت او را آباد میکند.وی با تاکید بر اینکه بر همه ما لازم است در کارهای خیر پیشقدم باشیم افزود: این مساله در قران کریم هم سفارش شده است پس باید همیشه سعی کنید در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: اساسا بهترین مردم از نگاه قران و دین اسلام کسانی هستند که بیشترین نفعشان به خلق برسد و خیران و نیکوکاران براساس جهان بینی دقیق این راه را انتخاب کنند خدا به این جهت به مال آنها برکت میدهد تا این راه را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه،به لطف خدا خیرین استان ما با اعتقاد به آخرت بهترین استفاده را از نعمتهای الهی میکنن،خاطر نشان کرد:خوشا بحال کسانی که یک اثر خیر از خود به جای میگذارند،کسانی که امروز کار خیر کرده،بیمارستان و درمانگاه میسازند نباید از این بیماران نیازمند غافل شوند و بدانند تمام وعده های خداوند درست است.

وی تصریح کرد: خیرین سلامت ما همواره پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی استان هستند در واقع رضایت مردم و رضایت پروردگار را در کارنامه خود ثبت میکنند و خدمت به مردم از دیدگاه خداوند و قرآن جایگاه بالایی دارد و از برترین عبادات شمرده میشود ،بنابراین تلاش در جهت آسایش دیگران امری پسندیده است.

امام جمعه تبریز افزود:در حوزه سلامت برخی بیماری هایی است که واقعا امکان پیگیری درمان ندارند اینجا نقش خیرین بهتر دیده میشود تا با کمکهای مادی و معنوی اینها را حمایت کنن.

وی ادامه داد: در شرایط آشوب زده دنیای امروز معیشت و سلامت جزو اولویتهای اصلی بشریت است، که در کشور ما نیز بیش از هرچیز به آن نیاز داریم و این امراز سفارشات پیامبر اسلام نیزاست.ارتقای مکارم اخلاقی و اینکه به یکدیگر محبت کنیم ، عین اخلاق اسلامی بوده و کمک به مستضعفین و نیازمندان میبایست جزو اولویت های زندگی ما قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:نباید در بحث پیشگیری و آموزش نیروی انسانی و مساله پژوهش در حوزه سلامت غافل شویم، باید نیروی انسانی متخصص جوان تربیت کنیم و برای رسیدن به اهداف سلامت به بحث پیشگیری قبل درمان توجه کنیم، بهترین راه ارتقای سلامت اقدامات پیشگیرانه از طریق ورزش همگانی و تغذیه مناسب است.

وی ادامه داد: توجه به ورزش همگانی توسط سازمانهای مسئول بسیار مهم است و باید به ترویج این مهم مبادرت ورزند و فقط به ورزشهای قهرمانی تکیه نشود،پیاده روی معمولی ورزشی ارزشمند است خوشبختانه وزارت بهداشت در خصوص غربالگری فشار خون،غربالگری قند خونو فلج اطفال اقدامات شایسته ای کرده که انصافا حرکت بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تاکید بر اینکه،علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب از منویات رهبری است و پتانسیل های بالایی در جوانان پژوهشگر استان ما وجود دارد،افزود: تلاشهای جوانان در زمینه تولید تجهیزات پژشکی بسیار ستودنی است،همین مجمع خیرین می تواند از جوانان مبتکر و کار آفرین در حوزه بهداشت و درمان حمایت کند،اگر برای تجهیز مراکز درمانی از تولیدات داخلی استفاده شود هم در بخش سلامت موفق عمل کرده ایم و هم تقویت اشتغالزایی جوانان ما را در بردارد.

امام جمعه تبریز،توجه ویژه به ظرفیت امید بخش کشور یعنی نیروی انسانی را مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: اگر این نیروی جوان و متخصص پای کار نباشد هر قدر تجهیزات داشته باشیم باز هم تاثیری نخواهد داشت.

وی عدالت را محور توسعه پایدار دانست که یکی از ارکان مهم تمدن نوین اسلامی است و می تواند کمبودهای موجود را تا رسیدن به شرایط ایده آل برطرف کند، بعنوان مثال نباید بروکراسی فرسایشی اداری مانع اقدامات خیرین تا مرز دلسردی آنها در کارشان باشد و دولت باید تمام دستگاهها و امکانات خود را در این زمینه فعال کند.

در ابتدای جلسه ،حجت الاسلام مشهوری ،با ارایه گزارشی،گفت: خیرین عزیز برای ما و استان قوت قلب هستند،عملکرد یکساله ما حدود ۶۶میلیارد تومان است که به همت و تلاش خیرین عزیز اتفاق افتاده است و از چند ماه قبل نیز بیمارستان مردانی آذر افتتاح شد که افتخار بزرگی برای استان و کشور محسوب میشود.

  • منبع خبر : نهال امید