اجرای طرح کشاورزی قراردادی در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان خداآفرین
اجرای طرح کشاورزی قراردادی در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان خداآفرین

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین از اجرای طرح کشاورزی قراردادی در سطح 600 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس علی خدایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: کشاورزی قراردادی در جهت حمایت از تولید محصولات اساسی که امسال از گندم شروع شده و با تسری به سایر محصولات الگوی کشت منطقه در سالهای آتی ادامه خواهد یافت تا کشاورزی قراردادی به یک فرهنگ عمومی در بین بهره برداران تبدیل شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین  ادامه داد: در قالب این طرح، قرارداد مابین زارعین و شرکتهای تعاونی روستایی با هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی منعقد گردیده و تعاون روستایی متعهد شده که  بذور و سایر نهاده های مورد نیاز کشاورزان را تامین نماید تا کشاورزان در مرحله کاشت و داشت با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای این طرح می توان به انجام آزمایش خاک، مشاوره فنی به کشاورزان، پوشش بیمه ای محصولات و تخفیف ۲۰ درصدی بیمه محصولات اشاره نمود.

مهندس خدایی افزود: همچنین در این طرح کشاورزان بدون پرداخت وجهی، خدمات مطلوب و مناسب یاد شده را دریافت نموده و در زمان برداشت محصول و تحویل آن به مراکز خرید به قیمت تضمینی مبالغ مورد نظر از حساب کشاورزان کسر خواهد شد.

            روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

  • منبع خبر : نهال امید