اجرای برنامه‌های هفته هوای پاک در آذربایجان‌شرقی با شعار «تعهد مسئولان، مشارکت مردم»
اجرای برنامه‌های هفته هوای پاک در آذربایجان‌شرقی با شعار «تعهد مسئولان، مشارکت مردم»

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: امسال روز هوای پاک با شعار هوای پاک «تعهد مسئولان، مشارکت مردم» نامگذاری شده است و برنامه‌های تدارک شده با این شعار اجرایی خواهد شد. حسن عباس نژاد در این خصوص با بیان اینکه ۲۹ دی ماه، در تقویم ایران روز هوای پاک نامگذاری شده است، اظهار کرد: […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: امسال روز هوای پاک با شعار هوای پاک «تعهد مسئولان، مشارکت مردم» نامگذاری شده است و برنامه‌های تدارک شده با این شعار اجرایی خواهد شد.

حسن عباس نژاد در این خصوص با بیان اینکه ۲۹ دی ماه، در تقویم ایران روز هوای پاک نامگذاری شده است، اظهار کرد: روز هوای پاک اجازه می‌دهد تا افراد و جوامع در سراسر کشور نسبت به مجموعه اقدامات ایجاد هوای پاک، مشارکت و همراهی بیشتری داشته باشند.

وی هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد.

وی گفت: برای این هفته، برنامه‌های متنوعی از جمله حضور در برنامه تلویزیونی، حضور در رسانه‌ها، افتتاح‌ها، برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی به صورت مجازی و همچنین برای دستگاه‌ها و صنایع نیز برنامه‌های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی پیش بینی شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، شعارهای ایام هفته هوای پاک جمعه (۲۶ دی ماه) روز آموزش و هوای پاک، شنبه (۲۷ دی ماه) روز صنعت و هوای پاک، یکشنبه (۲۸ دی ماه) روز طبیعت و هوای پاک، دوشنبه (۲۹ دی ماه) روز قانون و هوای پاک، سه شنبه (۳۰ دی ماه) روز مدیریت منابع آلاینده و هوای پاک، چهارشنبه (۱ بهمن ماه) روز مشارکت مردمی و هوای پاک و پنجشنبه (۲ بهمن ماه) روز تعهد مسئولان و هوای پاک تعیین شده است.

در واقع این روز نمادی است برای آنکه روی راه حل‌های ساده‌ای که هر یک از ما می‌تواند برای بهبود کیفیت هوا انجام دهد، بیشتر تمرکز کنیم و اقدامات کنترلی ساده‌ای در پیش گیریم. این اقدامات ساده می‌تواند توسط افراد، شرکت‌ها، نهادهای دولتی و حتی جوامع انجام شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا