اتصال خط ۲ مترو به پایانه جدید شرق و خط مترو شهر پردیس
اتصال خط ۲ مترو به پایانه جدید شرق و خط مترو شهر پردیس

مدیر عامل شرکت مترو تهران از بررسی اتصال خط ۲ مترو به پایانه جدید شرق و خط مترو شهر پردیس خبر داد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری نهال امید، یکی از پیش نیازهای بهره‌برداری از پایانه جدید شرق که عملا عملیات ساختمانی آن تکمیل شده و افتتاح آن مورد تاکید شهردار تهران و شورای ششم پایتخت است، ایجاد ارتباط بین این پایانه با مراکز تبادل سفر داخل شهر تهران از طریق شبکه حمل و نقل عمومی است؛ البته در کنار این اقدام مهم ، مسأله اتصال پایانه جدید شرق به خط مترو شهر پردیس هم مد نظر قرار دارد. 

بر همین اساس نشست بررسی نحوه اتصال پایانه جدید شرق به خط ۲ مترو تهران و نیز امکان شروع خط مترو شهر پردیس از حوالی این پایانه با حضور امام مدیرعامل شرکت مترو تهران، علی احمدی شهردار منطقه ۱۳، مهندس صدیقی مدیر عامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران و جمعی از مدیران مجموعه‌های دست‌اندرکار برگزار شد.

یکی از مباحث اصلی جلسه مذکور، بررسی مجدد مسیر توسعه خط ۲ مترو از ایستگاه فرهنگسرا (که در منتهی‌الیه شرقی خط ۲ قرار داشته و در حال بهره‌برداری است) تا محل پایانه جدید شرق در جاده دماوند بود؛ در این زمینه مقرر شد به منظور تکمیل طراحی‌ها و در صورت لزوم بازنگری در طرح، مشاور ذی‌صلاح انتخاب و مطالعات لازم در اسرع وقت آغاز شود. گفتنی است فاصله ایستگاه در حال بهره برداری فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق حدود ۴۶۰۰ متر است که از این مسیر تونلی حدود ۶۰۰ متر آن در سال‌های گذشته ساخته شده است و حالا ادامه تونل موجود باید احداث شود تا پایانه مذکور از طریق خط ۲ مترو به شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت متصل شود.

 شایان ذکر است که تکمیل هر چه سریعتر مترو شهرهای اقماری تهران و اتصال آنها به شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت از جمله تاکیدات موکد مدیریت شهری تهران در دوره کنونی است.

  • منبع خبر : فارس