آیت‌الله مصباح از ارکان تبیین و ترویج حکمت متعالیه اسلامی در دوران معاصر بود
آیت‌الله مصباح از ارکان تبیین و ترویج حکمت متعالیه اسلامی در دوران معاصر بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حضرت آیت‌الله مصباح یزدی از ارکان تبیین و ترویج حکمت متعالیه اسلامی در دوران معاصر بوده است، گفت: ایشان از شاگردان برجسته علامه طباطبایی بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خلاء علامه طباطبایی و شهید مطهری را در دوران ما پر کردند که این […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حضرت آیت‌الله مصباح یزدی از ارکان تبیین و ترویج حکمت متعالیه اسلامی در دوران معاصر بوده است، گفت: ایشان از شاگردان برجسته علامه طباطبایی بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خلاء علامه طباطبایی و شهید مطهری را در دوران ما پر کردند که این امر نشان از جامعیت، اثرگذاری و هدایت علمی و دینی ایشان در جامعه انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز شنبه ۱۱ بهمن ماه با ارسال پیام ویدیویی به «نشست علمی بزرگداشت مقام علمی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی»، اظهار کرد: حضرت آیت الله مصباح بحق عمار انقلاب و پشتیبان واقعی امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودند و خودشان را وقف این راه مقدس کرده و تمام توان خود را در عرصه علمی و همچنین عرصه عملی به کار گرفتند.

وی افزود: تاسیس موسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی(ره) از آثار ماندگار و مبارک این علامه بزرگوار است که ساختارهای آموزشی و پژوهشی آن در حوزه علمیه واقعا بی‌سابقه است و از نظر علوم انسانی و نیازهای فکری انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه مختلف، راهگشا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حضرت آیت‌الله مصباح در دفاع از کیان اسلام و تقویت مبانی تفکر دینی توان کم نظیری در شاگردپروری و کادرسازی داشتند، ادامه داد: ایشان، شاگردان بسیاری را در شاخه‌های مختلف علمی پرورش دادند و بدون شک تمام آنان قدر این میراث گران‌بها را می‌دانند و با قدرت و انگیزه مضاعف راه علامه بزرگوار را ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف از حضرت آیت‌الله مصباح یزدی به یادگار مانده است، اضافه کرد: تمام این کتب برای جامعه علمی و دینی ما مفید بوده و به اذعان دانشمندان متعهد، این آثار مکتوب سرمایه ارزشمندی برای تحول علوم انسانی و تحقق علوم انسانی ایران اسلامی که از آرمان‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است، به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین ایشان در تدوین و طراحی برخی اسناد بالادستی کشور مثل سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نقش بسیار مهم و کلیدی داشتند و باید این سند ارزشمند به طور کامل در دانشگاه‌ها پیاده شود و به مفاد آن عمل شود، گفت: به تمامی حوزویان و دانشگاهیان سفارش می‌کنم که با آثار قلمی حضرت آیت‌الله مصباح مانوس باشند و از این دریای بی کران بهره‌های کافی را ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره منویات رهبر معظم انقلاب در مورد آیت‌الله مصباح یزدی،  تاکید کرد: دقت و تامل در جنس دیگر تعابیر رهبر معظم انقلاب در مورد حضرت آیت‌الله مصباح یزدی نشان می‌دهد که ایشان جایگاه یگانه‌ای را برای حضرت آیت‌الله مصباح در فضای فکری و سیاسی کشور قائل هستند.

وی افزود: عروج ملکوتی ایشان را به جامعه علمی و حوزوی کشور مجددا تسلیت عرض کرده و از برگزاری این نشست علمی قدردانی می‌کنیم؛ این حرکت‌ها باید تداوم داشته و لازم است همایش‌ها و کنگره‌های بزرگ ملی و بین المللی برای این فیلسوف بزرگ برگزار شود.

 این همایش به همت مجمع عالی حکمت اسلامی تبریز، دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز و مرکز مطالعات علم و دین دانشگاه صنعتی سهند در دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا