آواربرداری بخش‌های مستهلک خانه تاریخی «علی مسیو» در تبریز آغاز شد
آواربرداری بخش‌های مستهلک خانه تاریخی «علی مسیو» در تبریز آغاز شد

شهردار منطقه هشت تبریز گفت: مرحله دوم عملیات آواربرداری خانه تاریخی علی مسیو که دچار فرسودگی و استهلاک شده بود، آغاز شد. علی مدبر، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اتمام مرحله اول عملیات مرمتی این خانه تاریخی، افزود: بعد از اتمام عملیات آواربرداری قسمت های فرو ریخته در حیاط دوم […]

شهردار منطقه هشت تبریز گفت: مرحله دوم عملیات آواربرداری خانه تاریخی علی مسیو که دچار فرسودگی و استهلاک شده بود، آغاز شد.

علی مدبر، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اتمام مرحله اول عملیات مرمتی این خانه تاریخی، افزود: بعد از اتمام عملیات آواربرداری قسمت های فرو ریخته در حیاط دوم خانه علی مسیو، عملیات مرمتی و ساماندهی این قسمت نیز آغاز می شود.

وی اظهار داشت: مرحله دوم این خانه تحت مالکیت شهرداری منطقه هشت بوده و تلاش می شود تا با مرمت و ساماندهی آن، این خانه تاریخی با شکل و شمایلی هرچه بهتر و آماده تر برای میزبانی علاقه مندان آماده شود.

خانه تاریخی علی مسیو در چهار راه باغشمال کوچه حاج رضا واقع شده که کانون فعالیت مشروطه خواهان بوده است و بعد از اتمام عملیات مرمتی به عنوان کاربری گردشگری مورد استفاده عموم قرار می گیرد.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

  • منبع خبر : ایرنا