آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است، گفت: تمامی مرغ‌ها و گوشت‌های تولیدی که تحت نظارت دامپزشکی استان وارد بازار می‌شوند، سالم و عاری از هرگونه آلودگی هستند. امیرحسین بهداد اظهار کرد: مردم  از مراکز بهداشتی و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی گوشت خریداری کرده […]

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است، گفت: تمامی مرغ‌ها و گوشت‌های تولیدی که تحت نظارت دامپزشکی استان وارد بازار می‌شوند، سالم و عاری از هرگونه آلودگی هستند.

امیرحسین بهداد اظهار کرد: مردم  از مراکز بهداشتی و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی گوشت خریداری کرده و از خرید مرغ قطعه بندی شده بدون برچسب و تاریخ انقضاء که در برخی مراکز عرضه به صورت غیر مجاز به فروش می رسد، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در خصوص این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: واکسیناسیون گله‌های مرغ مادر، مرغ تخمگذار و مزارع پرورشی بوقلمون یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است، لذا ضمن تاکید بر رعایت کلیه توصیه های قرنطینه ای دامپزشکی از سوی مرغداران، ضروری است در صاحبان گله های پرورشی که بیش از ۶۵ هفته از سن آن‌ها گذشته، مجددا اقدام به واکسیناسیون طیور پرورشی خود علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کنند.

بهداد از تمامی مرغداران خواست به تمامی هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توجه ویژه‌ای داشته باشند و واحدهای خود را بیمه کنند تا اگر مشکلی پیش بیاید، بخشی از خسارت وارده توسط بیمه تأمین شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا