آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اولویت اول در تخصیص منابع استانی است
آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اولویت اول در تخصیص منابع استانی است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات جامعه در گرو توجه ویژه به نظام آموزش و پرورش است، گفت: حوزه آموزش و پرورش اولویت اول در تخصیص منابع استانی است و در حد امکانات و اختیارات استانی از برنامه‌ها و اقدامات این حوزه حمایت خواهیم کرد.

به گزارش نهال امید، محمدرضا پورمحمدی در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۹۸، اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر اساس ارزیابی‌ عملکرد، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده که این امر جز در سایه تلاش‌های فرهنگیان، کارکنان و مدیریت این مجموعه به دست نمی‌آمد.

وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش، گفت: در کنار این طرح باید نسبت به حقوق و مزایای فرهنگیان و معلمان نیز توجه کافی صورت گیرد تا این قشر با انگیزه بیشتری برای تربیت دانش‌آموزان تلاش کنند.

وی افزود: افزایش حقوق معلمان جزو خواسته‌های ما از وزارت آموزش و پرورش است و این موضوع را به وزارتخانه منعکس خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در برگزاری انتخابات دوم اسفند قدردانی کرد و گفت: در سایه همکاری این اداره کل، بسیاری از مدارس استان در اختیار ستاد انتخابات قرار گرفت که نتیجه آن برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در استان بود.

وی همچنین از دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در مدیریت و مقابله با پدیده کرونا تشکر کرد و افزود: در صورت همراهی مردم و رعایت مسائل بهداشتی، طی دو سه هفته آینده می‌توانیم روند این بیماری را کنترل کنیم.

وی اظهار کرد: مدافعان سلامت، عنوانی زیبنده برای تلاشگران عرصه بهداشت و درمان است و تمامی مردم، قدردان زحمات آنان هستند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا در کنار زحمات و مشکلاتی که برای هموطنان به وجود آورد، درس‌هایی هم به همراه داشت که توجه به بهداشت فردی و اجتماعی و اهتمام بیشتر نسبت به خانواده از جمله آنهاست و امیدواریم پس از ریشه‌کنی کرونا نیز این رفتارهای شایسته ادامه یابد.

وی با تأکید بر اینکه مردم اخبار موثق را از مجاری رسمی و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند، افزود: درخصوص نپذیرفتن شایعات و تشخیص مطالب صحیح از ناصحیح باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از اجرای طرح ابتکاری”معلم‌یار” در استان خبر داد و گفت: این طرح پس از تعطیلی مدارس در پی شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار در کشور در روستاهای مناطق محروم آذربایجان شرقی و به منظور رسیدگی به وضعیت درسی دانش‌آموزان این مناطق اجرا می‌شود.

جعفر پاشایی افزود: یک هزار و۳۰۰ نفر از معلمان مجرب استان با عضویت داوطلبانه و خودجوش در این طرح، در حال خدمت رسانی به دانش‌آموزان مناطق محروم هستند.

در این نشست گزارش عملکرد حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش استان در یک سال گذشته ارائه شد.

روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی