آموزش سواد رسانه و فضای مجازی برای ۵۳۶ فعال فرهنگی تأثیرگذار
آموزش سواد رسانه و فضای مجازی برای ۵۳۶ فعال فرهنگی تأثیرگذار

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از آموزش سواد رسانه و فضای مجازی برای ۵۳۶ فعال فرهنگی تأثیرگذار در ۱۰ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش نهال امید، حجت الاسلام حسن شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری ۱۰ کارگاه آموزش سواد رسانه و فضای مجازی برای تشکل‌های دینی و اقشار تأثیرگذار فرهنگی خبر داد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی را عرصه کارزار تفکرات گوناگون و میدان کارزار، جنگ حقیقی فکری معرفی کرده و شرط برد در این کارزار را ورود به میدان و استفاده از معارف اسلامی و الهی در این زمینه برشمرده‌اند و با اشاره به پیشرفت بدون توقف و اجتناب ناپذیر تکنولوژی‌ها، تدبیر، برنامه، زهکشی و هدایت در این فضا را تبدیل تهدید به فرصت می‌دانند.

شعبانی ادامه داد: این برنامه در راستای عمل به وظایف سازمانی که تحقیق و بررسی در خصوص شیوه‌ها و ترفندهای تبلیغاتی سو و تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی و اتخاذ تدابیر لازم جهت خنثی‌سازی و مقابله با آن‌ها و تنویر افکار عمومی از وظایف این سازمان است.

وی از برگزاری طرح ارتقا سواد رسانه و فضای مجازی برای ۵۳۶ نفر از ائمه جماعت و روحانیون، مداحان، مسئولین هیئات مذهبی، مدیران کانون‌های فرهنگی – تبلیغی، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان فرهنگی تأثیرگذار شهرستان‌های اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، تبریز، سراب، شبستر، مراغه، مرند و هشترود خبر داد و افزود: این طرح در قالب کارگاه آموزشی نیم روزه در محورهای ضرورت داشتن سواد رسانه‌ای، تحلیل محتوایی رسانه، مدیریت حضور در شبکه‌های اجتماعی و اهداف و مقاصد پنهان تولید کنندگان محتواهای رسانه‌ای اجرا شد.

مهر