آموزش‌ پیشگیری از اعتیاد، اولویت اداره کل تعاون آذربایجان‌شرقی است
آموزش‌ پیشگیری از اعتیاد، اولویت اداره کل تعاون آذربایجان‌شرقی است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش‌های کاربردی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در اولویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این اداره کل است.

به گزارش نهال امید، حسین فتحی در نشست تخصصی «پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کارگری» اظهار کرد: این نشست با هدف بررسی و ارزیابی رویکردهای پیشگیرانه از مصرف مواد اعتیادآور در محیط های کارگری، شناسایی مهم ترین عوامل موثر در بروز مصرف مواد اعتیادآور در محیط های کار و شناسایی چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای اجرای برنامه‌های پیشگیری از مصرف مواد در محیط های کاری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کارگران و کار فرمایان برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشگیری، ارزیابی و نظارت در سه حوزه ی کارگری، کارفرمایی و خانواده‌ از برنامه‌های مهم این اداره کل در ایجاد حس مشارکت و همکاری با هدف پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه کار و تولید خبر داد.

فتحی ارائه آموزش های کاربردی در حوزه پیشگیری و نظارت را از مهم‌ترین اولویت‌ برنامه‌ های فرهنگی و اجتماعی این اداره کل عنوان کرد و گفت: سوء مصرف مواد یکی از عوامل مهم در حوداث محیط کار است، بنابراین توجه به ارائه برنامه های آموزشی و پیشگیری از مصرف مواد اعتیادآور در محیط‌های کاری باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به معرفی برنامه کاج در راستای پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری پرداخت و افزود: ایجاد آرامش و امنیت در محیط کار از مولفه‌های مهم در حوزه امنیت اجتماعی در بحث پیشگیری است.

بنا بر آمار منتشر شده، یک سوم جمعیت چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی، معادل یک میلیون و ۳۳۱ هزار نفر شاغل هستند و نرخ بیکاری در این استان حدود ۱۱ درصد است. 

این در حالی است که افزایش شیوع سوء منصرف مواد مخدر بین جمعیت کارگری از دغدغه های اصلی مسوولان آذربایجان شرقی در سال های اخیر بوده است.

  • منبع خبر : ایرنا