آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منطبق با رویکردهای سازمان جهانی کار است
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منطبق با رویکردهای سازمان جهانی کار است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای آذربایجان شرقی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منطبق با رویکردهای سازمان جهانی کار بوده و گواهینامه‌های مهارت صادره از این سازمان نیز قابلیت ترجمه داشته و از اعتبار جهانی برخوردار است.

به گزارش نهال امید، رضا اختیار وکالتی در دیدار با نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این اداره کل، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که در سطح استان ارائه می‌شود بر مبنای مهارت بوده و میزان قابل توجهی از استانداردهای آموزشی (۷۵درصد) به صورت عملی ارائه می‌شود.

محمد راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع تلاشگران عرصه مهارت آموزی استان اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به لحاظ کاربردی بودن حرف اول را در منطقه می‌زند.

وی ادامه داد: حضور فعال و پرتلاش مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شبستر در این منطقه و به خصوص ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای پادگان‌ها در توانمندسازی این قشر، موجب پویایی و ایجاد انگیزه در دوران مقدس سربازی بوده و لحظات حضور آنان در پادگان‌ها را غنی‌تر می‌کند.

وی با اشاره به این‌که جامعه نیاز مبرمی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد، اظهار کرد: امیدواریم همچنان با حضور پررنگ آموزش فنی و حرفه‌ای در منطقه شبستر، بیش از پیش شاهد توانمندی جوانان و کاهش بیکاری در این شهرستان باشیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی، راستی در خاتمه تشریح کرد: تنها راه برون رفت از بیکاری جوانان، فرهنگ سازی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

  • منبع خبر : ایسنا