آمرزش درآینه قرآن
آمرزش درآینه قرآن

به گزارش نهال امید، آمرزش و مغفرت الهی چیزی است که هر فرد مسلمان و مومنی به دنبال آنست و همواره در دنیا در تلاش و تکاپوست تا بدین مقصد و مقصود نایل شود.

درهاى مغفرت الهى از هر سو، به روى بندگان باز است که برخی از درهای آن، به استناد آیات قرآن، عبارتند از توبه، عمل صالح، جهاد و شهادت، انفاق، قرض الحسنه و پرهیز از گناهان کبیره.
آمرزش و مغفرت الهی چیزی است که هر فرد مسلمان و مومنی به دنبال آنست و همواره در دنیا در تلاش و تکاپوست تا بدین مقصد و مقصود نایل شود.
خداوند متعال راه‌های فراوانی را برای غفران و بخشوده شدن انسان قرار داده است. گویا او منتظر است تا انسان‌ها به سویش بازگردند و مسیر بندگی و اطاعت او را در پیش گیرند و این ماه مبارک که ماه میهمانی خداوند است، یکی از بهترین زمان‌ها برای جلب رحمت و مغفرت الهی است، چراکه شیاطین دربند هستند و با انجام عباداتی مثل روزه و قرائت قرآن، شرایط بازگشت انسان به سوی پروردگار و انتخاب درست که همان مسیر بندگی است بیشتر و بهتر فراهم است.محبوبیّت نزد خدا، بهترین پاداش براى مؤمنان است
حجت‌الاسلام عبداله محمدی، امام جمعه میانه در گفت‌‌وگو با نهال امید اظهارکرد: محبوبیّت نزد خدا و دریافت مغفرت، بهترین پاداش براى مؤمنان است.
وی، افزود: ماه رمضان، ماه تقوا و ماه خودداری نفس از گناه و معصیت است.
وی، بااستناد به آیه ۱۳۳سوره آل عمران(وَ سارِعُوا إِلى مَغْفِرَه مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّه عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقینَ ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: و شتاب کنید براى رسیدن به آمرزش پروردگارتان و بهشتی که; وسعت آن، آسمان ها و زمین است و براى پرهیزگاران آماده شده است.  
حجت السلام محمدی، ضمن بازگونمودن یکی از مهم ترین عوامل دریافت غفران الهی ادامه داد: از مهم ترین عوامل برای دریافت غفران الهی، ایمان است، درحقیقت انسان بدون ایمان قابلیت دریافت مغفرت و هدایت از سوی خداوند را ندارد.
امام جمعه میانه، از شرایط دریافت قوه تشخیص الهی گفت و یادآورشد: کسانى که تقوا داشته و تمایلات نفسانى را کنار بگذارند، قوّه‌ تشخیص حقّ به آنها عطا مى‌شود.
وی، بااشاره به فرمایش پیامبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: برای هر دردی، درمانی است. درمان بیماری گناهان توبه و استغفار است. از راه توبه است که می توان محبّت الهی را جلب نمود و محبوب حق تعالی شد.
حجت‌الاسلام محمدی، تابیدن انوار مغفرت الهی به انسانها را دائمی دانست و تاکیدکرد: انوار رحمت و مغفرت الهی به صورت دائمی درحال تابیدن به انسانهاست، اما نحوه و میزان دریافت این انوار در آنها متفاوت بوده و به شایستگی و تلاش افراد، وابسته است؛ چراکه برای دریافت این انوار قدسی، قابلیت قابل نیز لازم بوده و این قابلیت به معنی دارابودن شرایط آن است.

کاسه دل انسان اگر پاک باشد از ناپاکی ها دور خواهدشد
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با نهال امید اظهارکرد: وجود و کاسه دل انسان اگر پاک باشد، هدیه ای از جانب خداوند در دل انسان قرار می گیرد، و از کینه و کدورت و ناپاکی ها دور خواهدشد.
وی، افزود: خداوند ستارالعیوب است؛ همه ما انسانها دارای عیب هستیم؛ اما با لطف خدا از عیب های یکدیگر خبر نداریم و باید خدا را بابت این نعمت شکرگذار باشیم.

وی، بااستناد به آیه ۱۸۳ سوره بقره(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید.
حجت السلام اکرمی، ضمن بازگونمودن شرایط به تقوا رسیدن انسان ادامه داد: زمانی انسان به تقوا می رسد که پاک باشد و زمانی پاک خواهدشد که استغفار و توبه از گناهان گذشته داشته باشد. امام جمعه سراب، یادآورشد: زمینه توبه در ماه مبارک رمضان برای همه آماده است که توبه کنند و پاک باشند.  
وی، بااشاره به فرمایش پیامبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: هرکس ماه رمضان را براى خدا روزه بدارد، تمام گناهانش بخشیده مى‌شود.
حجت‌الاسلام اکرمی، ماه رمضان را ماه استغفار و دعا دانست و تاکیدکرد: ماه رمضان ماه استغفار  و دعاست، ماه غفران الهی است، در این ماه درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته است.

  • نویسنده : گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
  • منبع خبر : نهال امید