آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۴۸۷ نفر رسید
آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۴۸۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش شمار افرادی که در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شده اند خبر داد و گفت: این آمار تاکنون به ۴۸۷ نفر رسیده است.

به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی دیشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته از بین ۱۷۹ نفر بستری نتیجه تست ۷۸ نفر مثبت اعلام شد، ادامه داد: مجموع مبتلایان به کرونا در استان به ۴۸۷ نفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: در روزهای آتی این افراد شناسایی می‌شوند.

وی از مردم خواست تا از خانه بیرون نروند زیرا بیشتر مبتلایان یا در مراسم عزا و یا مکان‌های شلوغ دچار این ویروس شده‌اند.

صومی گفت: با روند فعلی رشد تصاعدی مبتلایان در هفته سوم فروردین ماه ۹ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا خواهند شد.

صومی افزود: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

صومی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی درحال نزدیک شدن به استان‌های با آمار بالای کرونا است، ابراز داشت: هم اکنون ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی، وضعیت بدتر خواهد شد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

مهر