آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌ شرقی به ۳۴۳۷ نفر رسید
آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌ شرقی به ۳۴۳۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی، گفت: آمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسید.

به گزارش نهال امید، محمد حسین صومی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به‌صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه ۲۴۷ مورد کرونای مثبت جدید در ۴۸ ساعت گذشته شناسایی شده است، افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ نفر روز چهارشنبه و چهار نفر روز پنج شنبه به تعداد فوتی‌های استان افزوده شد، ادامه داد: در مجموع تعداد فوتی‌ها در استان به ۲۴۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا (ع) و سینا آماده مقابله با کرونا هستند و ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم.

وی با بیان اینکه طی دوروز ۱۴۳ نفر از بیمارستان مرخص شدند، گفت: ۲۴۰۸ نفر مجموع افرادی هستند که از بیمارستان مرخص شدند.

وی از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

صومی با اشاره به اینکه اهر، میانه، سراب، شبستر، مرند، تسوج و هریس شهرهایی هستند که آمار آنها رو به افزایش است، گفت: علت افزایش آمار مبتلایان شناسایی و غربالگری آنها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه تعداد بستری‌ها در استان ثابت است، گفت: ۷۳۵ نفر در بیمارستان بستری و ۱۸۷ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند.

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند و کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز دربر می‌گیرد.

مهر