آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۴۴۱۱ نفر رسید
آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۴۴۱۱ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شیب کم روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی، گفت: آمار مبتلایان به کرونا در این استان به چهار هزار و ۴۱۱ نفر رسید.

به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی با بیان اینکه طی ۲ هفته اخیر تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی ۲۵ درصد کاهش یافته است، افزود: تعداد جان‌باختگان نیز ۱۰ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۹ درصد مبتلایان کرونا در استان با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۶۷۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

صومی با تاکید بر اینکه نگرانی ما از عدم رعایت محدودیت‌ها در ماه مبارک رمضان است، ادامه داد: کاهش تعداد بستری‌ها ناشی از غربالگری هدف‌دار و راه‌اندازی پنج آزمایشگاه کرونا، امکان انجام آزمایش آنتی‌بادی است.

وی ادامه داد: اگر چهار هفته به‌طور کامل فاصله‌گذاری را رعایت کنیم تا یک ماه آینده تعداد مبتلایان به عدد انگشتان دست می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه جاری شیب افزایشی در آمار مبتلایان به کرونا نداشته‌ایم به طوری که از بین افراد مشکوک تست فقط ۳۳ درصد افراد مثبت اعلام شد.

وی از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و تصریح کرد: با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و افزود: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزای اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند و کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز دربر می‌گیرد.