آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۸۹۷ نفر رسید
آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۸۹۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی، گفت: آمار مبتلایان به کرونا در این استان به یک‌هزار و ۸۹۷ نفر رسید.

به گزارش نهال امید‌، محمد حسین صومی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به‌صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه ۸۲ مورد کرونای مثبت جدید در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده است، افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به یک‌هزار و ۸۹۷ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های سراب، مرند، شبستر، میانه، مراغه، تبریز، اهر، آذرشهر و هریس بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

صومی با اشاره به شهادت رئیس بیمارستان آذرشهر، گفت: دکتر هاشمی رئیس بیمارستان آذرشهر بر اثر کرونا شهید شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا (ع) و سینا آماده مقابله با کرونا هستند و ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست در خانه‌های خود بمانند و گفت: با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند و کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز دربر می‌گیرد.