آماده هرگونه همکاری و تعامل برای توسعه مناسبات با ترکیه هستیم
آماده هرگونه همکاری و تعامل برای توسعه مناسبات با ترکیه هستیم

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات با ترکیه، گفت: آماده هرگونه همکاری و تعامل برای تحقق این امر هستیم. محمدرضا پورمحمدی در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز، گفت: ایران و ترکیه از گذشته‌های دور تعاملات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و علمی داشته‌اند. وی […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات با ترکیه، گفت: آماده هرگونه همکاری و تعامل برای تحقق این امر هستیم.

محمدرضا پورمحمدی در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز، گفت: ایران و ترکیه از گذشته‌های دور تعاملات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و علمی داشته‌اند.

وی اظهار کرد: آذربایجان ‌شرقی از نظر صنعتی و معدنی و کشاورزی از استان‌های مهم کشور است و بیش از ۵۰۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی میان تبریز و ترکیه، خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف شد.

پورمحمدی هم‌چنین بر تعامل فعالان بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر تاکید کرد و گفت: اکنون بیش از ۴۰ درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، ترک‌ها هستند که امیدواریم روند حضور و سرمایه‌گذاری آن‌ها در بخش تولید و صنعت افزایش یابد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، طوفان هبک، سرکنسول ترکیه در تبریز هم در این دیدار به تمایل ترک‌ها برای سرمایه‌گذاری در تبریز اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار برای رفع برخی مسائل و مشکلات کنسولگری شد.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا