آغاز کاشت ۴۰۰هزار اصله نهال در تبریز از پایان شهریور
آغاز کاشت ۴۰۰هزار اصله نهال در تبریز از پایان شهریور

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز از آغاز فاز دوم نهضت کاشت یک میلیون اصله نهال با کاشت ۴۰۰هزار اصله از پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش نهال امید، مسعود برزگر جلالی با اشاره به این که وضعیت فعلی فضای سبز تبریز وضعیت قابل قبولی نیست، اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود، برای فضای سبز تبریز یک هدف آرمانی تعریف کرده‌ایم و برای تحقق آن نیز نیاز به نظرات، پیشنهادات و تجربیات اساتید و کارشناسان امر داریم. در عین حال، یک اراده جمعی از طرف مسئولان استانی و شهری، شورای شهر و شهرداری نیاز است که بتوانیم در یک دوره تقریبی سه ساله به نقطه آرمانی در فضای سبز تبریز دست پیداکنیم.  

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز، حوزه فضای سبز را بسیار گسترده و متعلق به تمامی افراد و نهادها توصیف کرد و گفت:  حوزه فضای سبز حوزه‌ای  نیست که مختص یک نهاد خاص باشد، نگاهی دقیق مشخص می‌کند که در این حوزه مباحث مختلفی مانند خرید نهال، آب و خاک، پشتیبانی‌های اداری و مالی و شبکه نیرورسانی مطرح است و بر این اساس، باید تمامی نهادها و دستگاه های ذیربط برای تحقق آن همت کنند.

وی، انتخاب سال ۹۹ به عنوان سال فضای سبز را در راستای فراگیری اهمیت موضوع فضای سبز عنوان کرده و اضافه کرد: از تمامی افراد و دستگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه یار و یاور ما باشند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

وی، به طرح کاشت یک میلیون درخت در سال ۹۹ پرداخت و خاطرنشان کرد: در تبریزی که زمانی باغ شهر ایران بود، در حال حاضر کمتر از یک میلیون اصله درخت وجود دارد و این امر، طی ۵۰ سال اخیر حادث شده است که به این ترتیب متاسفانه ما حتی برای هرشهروند یک درخت هم نداریم و نیاز به اقدامی جدی است که طرح کاشت یک میلیون درخت و درختچه نیز از همین کمبود ناشی می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در بیان تعداد درخت و درختچه های کاشته شده در قالب این طرح نیز اظهار کرد: در فاز اول این طرح که از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ خردادماه سال جاری ادامه داشت، تعداد ۹۰ هزاراصله درخت و ۱۹۵ هزار اصله درختچه در سطح شهر کاشته شد.

وی با تشریح فاز سوم این طرح، بیان کرد: مابقی درختان نیز در فاز سوم طرح مذکور هم یعنی از ۱۵ اسفند ماه ۹۹ تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ کاشته خواهد شد. امیدواریم با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، تبریز، در سال‌های آتی فضایی سبزتر و شادابتر را تجربه کند.

  • منبع خبر : ایسنا