آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در تبریز از امروز
آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در تبریز از امروز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در تبریز خبر داد و گفت: امروز به شکل نمادین به مناسبت چهاردهم ماه مبارک رمضان به ۱۴ نفر سالمند بالای ۸۰ سال در تبریز واکسن کرونا تزریق می‌شود، از فردا نیز افراد بالای ۸۰ سال در کل آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند. […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در تبریز خبر داد و گفت: امروز به شکل نمادین به مناسبت چهاردهم ماه مبارک رمضان به ۱۴ نفر سالمند بالای ۸۰ سال در تبریز واکسن کرونا تزریق می‌شود، از فردا نیز افراد بالای ۸۰ سال در کل آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند.

عباسعلی درستی در رابطه با جزییات واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۸۰ سال استان، اظهار کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال برنامه‌ی کشوری بوده و امروز در تبریز راس ساعت ۱۱ با حضور معاون بهداشت وزیر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: صبح امروز افراد بالای ۸۰ سال، در بیمارستان کودکان مردانی آذر واقع در شهرک خاوران تبریز واکسینه می‌شوند و این اقدام به مدت یک هفته در استان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان این‌که هنوز سامانه‌ای برای ثبت نام افراد بالای ۸۰ سال جهت واکسیناسیون کرونا معرفی نشده است، گفت: واکسیناسیون از امروز به کل استان اعلام می‌شود و در سه مرکز تبریز نیز ۱۵ نفر مستقر می‌شوند تا افراد بالای ۸۰ سال که با کارت ملی خود به مراکز مراجعه می‌کنند، را واکسینه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: همکاران بهداشت برای انجام واکسیناسیون به منازل افرادی که امکان مراجعه به مراکز درمانی را نداشته و خانه‌ نشین هستند، مراجعه خواهند کرد.

وی با اشاره به هدف از واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در کشور، گفت: انجام واکسیناسیون با هدف پیشگیری از مرگ و میر انجام می‌شود افرادی از جمله کادر درمان که در معرض خطر هستند و افرادی که در درگیری با ویروس کرونا احتمال فوت دارند، واکسینه می‌شوند،  اکنون نیز افراد ۸۰ سال به بالا و بعد از آن نیز ۷۵ سال به بالا و غیره به ترتیب واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که نوع واکسن هر لحظه تغییر می‌یابد و هر واکسنی که وزارت خانه خریداری می‌کند، به ما ارسال می‌شود آن را تزریق می‌کنیم، به همین دلیل نوع واکسن مهم نیست و هر واکسنی که به ما ارسال شود به افراد تزریق می‌شود، تمامی واکسن‌ها با یکدیگر تفاوت جزئی دارند و همگی مثمر ثمر هستند.

درستی با اشاره به محل‌های پیش بینی شده برای واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در تبریز، گفت: سه مرکز در تبریز از جمله مرکز بهداشت واقع در نصف راه، مرکز بهداشت در ساری زمین و ساختمان بهداشت در منبع برای واکسیناسیون افراد آماده هستند.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا