آغاز فصل چهارم کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه تاریخی اوجان طی سال ۱۴۰۰
آغاز فصل چهارم کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه تاریخی اوجان طی سال ۱۴۰۰

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی از آغاز فصل چهارم کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه تاریخی اوجان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد. علیرضا قوچی با اعلام این خبر گفت: کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه تاریخی اوجان به سرپرستی “رحیم ولایتی”، با استناد به بررسی‌های باستان‌شناختی شهرستان بستان‌آباد، طی سه فصل انجام شده است که طی سال آینده نیز شاهد آغاز فصل چهارم […]

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی از آغاز فصل چهارم کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه تاریخی اوجان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

علیرضا قوچی با اعلام این خبر گفت: کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه تاریخی اوجان به سرپرستی “رحیم ولایتی”، با استناد به بررسی‌های باستان‌شناختی شهرستان بستان‌آباد، طی سه فصل انجام شده است که طی سال آینده نیز شاهد آغاز فصل چهارم از مجموعه کاوش‌های باستان‌شناسی خواهیم بود.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در فصل سوم کاوش‌های باستان‌شناسی در محل قلعه تاریخی اوجان، اشاره کرد و گفت: طی سومین فصل از کاوش‌های باستان‌شناسی آزادسازی فضای مابین برج‌های اول و سوم، آزادسازی دیوار شرقی، ایجاد ۷ ترانشه و خاک‌برداری در دستور کار قرار گرفت و تعدادی سفال و کاشی شکسته که در حین کاوش کشف شده بودند مورد بررسی‌ قرار گرفتند.

به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، وی در ادامه با بیان اینکه توسعه مجموعه تاریخی اوجان نیازمند تملک اراضی پیرامونی است، همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در تحقق این امر را ضروری عنوان کرد.

قوچی از آغاز فصل چهارم کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه تاریخی اوجان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در راستای حفاظت از کاوش‌های انجام شده طی سه دوره پیشین، چهارمین فصل از کاوش‌های باستان‌شناسی در این مجموعه تاریخی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا