آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزا در آذربایجان شرقی
آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزا در آذربایجان شرقی

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی از آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای استان که برای اولین بار به شیوه کشاورزی قراردادی تولید شده است، خبرداد و افزود: در روز اول شروع، بالغ بر ۴۰ تن محصول تحویل مرکز خرید شده است. علی اکبر نژادرضا در گفت‌وگو با خبرنگاران، در تشریح فرایند کشاورزی قراردادی در جهت حمایت […]

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی از آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای استان که برای اولین بار به شیوه کشاورزی قراردادی تولید شده است، خبرداد و افزود: در روز اول شروع، بالغ بر ۴۰ تن محصول تحویل مرکز خرید شده است.

علی اکبر نژادرضا در گفت‌وگو با خبرنگاران، در تشریح فرایند کشاورزی قراردادی در جهت حمایت از کشاورزان و خرید توافقی محصولات تولیدی، گفت: بر اساس قراردادی که فی مابین اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان تبریز با کشاورزان کلزاکار استان تحت عنوان کشاورزی قرادادی منعقد شده، علاوه بر تامین نهاده‌های مورد نیاز از جمله کود، سم و بذر و هم‌چنین تعهد تامین ماشین آلات برداشت از طرف اتحادیه، مبلغی نیز بابت هزینه‌های مرتبط به کشاورزان پرداخت شده است که به هنگام تحویل محصول تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح، محصول کشاورزان براساس جدول پاکی و با نرخ حداقل ۹ درصد بالاتر از نرخ خرید تضمینی خریداری می‌شود که مورد استقبال کشاورزان واقع و کلیه کشاورزان کلزا کار علاقه مند استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان تحت کشت کلزا بوده و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰۰۰ تن محصول در ۱۳ مرکز خرید شهرستان‌های استان خریداری شود.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا