آغاز آموزش هماهنگ شهروندان با «کتب فرهنگ شهروندی»
آغاز آموزش هماهنگ شهروندان با «کتب فرهنگ شهروندی»

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی اقدام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در خصوص تدوین و انتشار کتب شهروندی را حرکتی به سوی آغاز آموزش های اصولی و هماهنگ شهروندان عنوان کرد.

به گزارش شهریار، محمدحسین بلاغی اظهار داشت: تدوین کتاب‌های شهروندی سرآغاز آموزش شهروندان بوده و در گام‌های بعدی می توان محصولات ثانویه آن شامل انیمیشن، موشن گرافی و دیوار نویسی را با همکاری نهادهای مختلف ایجاد کرد که این مهم نیازمند یکپارچه سازی اهداف و برنامه‌ها بوده و وقتی کودک موضوع آلودگی صوتی را در کتاب خود، کارتون و سطح شهر ببیند، آموزه ملکه ذهن و مهارت شخص می شود.

او افزود: این اقدام حرکت ارزشمند و بزرگی بود و مباحث کتب فرهنگ شهروندی بسیار کارشناسی شده و با فکر و هدفمند تدوین شده‌اند و انتشار آنها در این وسعت کمک می کند که کودکان، خانواده ها و مسئولان مدارس را با هم درگیر مفاهیم و موضوعات این کتابها کند و شاهد یک آموزش هماهنگ در میان تمامی شهروندان خواهیم بود.

او همچنین به سن یادگیری و تاثیرپذیری اشاره کرد و یادآور شد: طبق گفته کارشناسان و روانشناشان سن یادگیری و تاثیرپذیری از کودکی تا سن تحصیل بوده و پس از آن گِل وجودی انسان شکل گرفته وایجاد تغییر در شخصیت آن بسیار سخت و پیچیده است که جامعه هدف کتاب‌های شهروندی شهرداری تبریز نیز همین رده سنی را مورد توجه قرار داده است.

رئیس حوزه هنری استان  به تاثیر آموزه‌های مجازی در فضای مجازی و دیگر مجاری اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: در جامعه کنونی شاهد تغییر جایگاه ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها با یکدیگر هستیم که در تمامی حوزه های دین داری، حقوق شهروندی، گردشگری و اجتماعی نمود پیدا کرده اند و به سوی بی نظمی می رود و این درحالیست که سرفصل های کتاب‌های تدوین شده  به تمامی به این مباحث همچون تعامل با گردشگران، حفاظت از محیط زیست و فضای سبز اشاره داشته و در بهترین سنین یادگیری آنها را در جامعه نهادینه می‌کند.

بلاغی تاکید کرد: برای داشتن شهر خوب ضروریست که تمامی شهروندان هر یک در جایگاه خود به تمامی حقوق شهروندی شان پایبند بوده و ان را رعایت کنند و تنها قانون برای دستیابی به مدینه فاضله همین است.

  • منبع خبر : شهریار