آسیب جدی کرونا بر معیشت فعالان حوزه حمل‌ونقل آذربایجان شرقی
آسیب جدی کرونا بر معیشت فعالان حوزه حمل‌ونقل آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: معیشت فعالان بخش حمل‌ونقل براثر کرونا ویروس دچار آسیب شده و با ادامه این روند روزبه‌روز بر مشکلات آن‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش نهال امید، اورجعلی علیزاده با اشاره به آسیب‌های وارد شده به معیشت کارکنان شرکت‌های حمل و نقل، اظهار کرد: در پی شیوع کرونا ویروس، حدود ۵۱ درصد از سفرها و ۶۵ درصد مسافران در بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در استان کاهش یافته است، از این رو مالکان ناوگان و شرکت‌های مسافربری، متصدیان این شرکت‌ها و رانندگان از نظر مالی متحمل ضرر و زیان‌های زیادی شده و ادامه کرونا روزبه‌روز بر مشکلات این بخش می‌افزاید.

وی در خصوص حمایت‌ها و تسهیلات انجام شده در حوزه حمل و نقل جاده‌ای برای جبران خسارت‌های وارده کرونا ویروس، گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این بخش، تمدید پروانه فعالیت شرکت‌ها به‌صورت موقت شش ماهه، ثبت نام رانندگان درسامانه کارا وزارت تعاون برای اخذ وام شش میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد و ارسال لیست متقضیان شرکت‌ها وپیگیری تخصیص تسهیلات حمایتی است.

وی با اشاره به این‌که درحال حاضر ۲۸۳ شرکت حمل‌ونقل مسافر و کالا و ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل ونقل مسافری در سطح استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: همچنین تعداد ۶۲ شرکت حمل‌ونقل بین المللی کالا و شش شرکت حمل‌ونقل برون مرزی مسافر دراستان فعالیت داشته و  تعداد رانندگان دارای کارت هوشمند باری ۳۲ هزار و ۶۶۳ نفر و تعداد رانندگان دارای کارت هوشمند مسافر حدود ۵۲۰۰ نفردراستان است.

علیزاده با اشاره به آمار تردد در جاده‌های آذربایجان شرقی طی سه ماه اول سال ۱۳۹۹، متذکر شد: درمجموع بیش از۵۳ میلیون و۴۳۶ هزار تردد در محورهای استان ثبت شده که درمقایسه بامدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی در این خصوص افزود: ازکل تردد ثبت شده ۱۵ درصد مربوط به وسائط نقلیه سنگین و۸۵ درصدمربوط به تردد وسائط نقلیه سبک بوده و دراین مدت پرترددترین محورها به ترتیب محورهای رفت وبرگشت تبریز-ایلخچی، صوفیان –تبریز وآذرشهر- ایلخچی بوده است.

  • منبع خبر : ایسنا