آزادی ۴۶ زندانی جرائم غیر عمد آذربایجان‌شرقی در سه ماه نخست سال جاری
آزادی ۴۶ زندانی جرائم غیر عمد آذربایجان‌شرقی در سه ماه نخست سال جاری

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۶ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: هفت نفر از این زندانیان زن بودند که همگی به اصرار همسر اقدام به تهیه چک کرده و در اختیار همسر قرار داده بودند که در نهایت به دلیل ناتوانی در پرداخت روانه‌ی زندان شده بودند.

به گزارش نهال امید، رسول تقی پور بیان کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده، چهار نفر به علت حوادث کارگاهی، ۳۵ نفر بدهکار مالی، سه نفر از زندانیان مهریه و چهار نفر نیز از زندانیان نفقه بودند که آزاد شدند.

وی ادامه داد: کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده نیز برابر با ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن از طریق پذیرش اعسار(تقسیط) از سوی مراجع قضایی، ۶۰۰ میلیون تومان توسط بخشش شاکیان، حدود ۸۵۰ میلیون تومان نیز از طریق کمک ویژه یا همان کمک بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات فراهم شده است‌.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۰۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند، گفت: از این تعداد ۲۲۸ نفر در زندان‌ تبریز، ۴۴ زندان مراغه و مابقی در سایر زندان‌های استان حضور دارند.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: از ۴۰۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد استان، ۳۱۱ نفر محکوم مالی و ۸۵ نفر نیز محکومان مهریه و نفقه و مابقی نیز شامل حوادث کارگاهی و دیه‌ی شبه عمد و غیرعمد هستند.

وی گفت: سال گذشته ۴۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت بالغ بر چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به عنوان کمک ویژه ستاد دیه  از زندان‌های استان آزاد شدند.

  • منبع خبر : ایسنا