آذربایجان قهرمان، تا پای جان ایستاده است
آذربایجان قهرمان، تا پای جان ایستاده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عهد دوباره می‌بندیم که آذربایجان قهرمان، بی‌واهمه، تا پای جان ایستاده و با تیغ فتوت خود برای حراست از کیان و ناموس ایران، اسلام عزیز و رهبر عزیزمان، به میثاق خود صیقل داده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز ۲۹ بهمن، در دیدار مجازی مردم تبریز با رهبر […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عهد دوباره می‌بندیم که آذربایجان قهرمان، بی‌واهمه، تا پای جان ایستاده و با تیغ فتوت خود برای حراست از کیان و ناموس ایران، اسلام عزیز و رهبر عزیزمان، به میثاق خود صیقل داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز ۲۹ بهمن، در دیدار مجازی مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب به مناسبت قیام ۲۹ بهمن تبریز، اظهار کرد: ای رهبر عزیز، اتفاقات سالی که گذشت، چهره واقعی کشورهایی که تظاهر به پیشرفت می‌کردند را عیان ساخت، به گونه‌ای که حتی در دفن پیکر جان باختگان خود در مواجه با ویروس کرونا درماندند، در حالی که در کشور عزیزمان با استفاده از ظرفیت نهادینه شده‌ی بسیج مردمی، حماسه بی بدلیلی از همدلی خلق شد.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان که از کلام مهربان ولی امر خود، نشان خوشنامی نماد تبلور عزت ملی، دینی و انقلابی دریافت کرده و به پیشقراولی در نهضت مشهور هستند، در نهضت خدمت رسانی و کمک مومنانه و مواسات نیز خوش درخشیدند، گفت: مردم استان، از نیمه شعبان سال گذشته به عنوان استان پیشتاز در این عرصه، به ندای رهبر عزیز خود لبیک گفته و در کنار مشارکت‌های جهادی سپاه، ارتش، بسیج قهرمان، نیروی انتظامی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد، ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت استان به ستاد پشتیبانی از جهادگران عرصه سلامت تبدیل شد.

وی با تاکید بر اینکه کارخانجات استان نیز با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی استان، چرخه تولید مواد ضدعفونی کنند، بهداشتی و ماسک را به تولید حداکثری رساندند، اضافه کرد: تشکیل گروهای جهادی طلاب و اساتید از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا، برای فعالسازی مساجد به عنوان کانون شناسایی محرومان، تامین و توزیع ماسک، ضدعفونی وگندزدایی محلات و همچنین توزیع اقلام بسته‎‌های غذایی و کمک‌های مومنانه با تاکید بر حفظ نیازمندان از دیگر فعالیت‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همچنین برگزاری شکوهمند عزاداری‌های حسینی با رعایت پروتکل‌ها و استفاده بهینه از طراوت و ایثار ایام محرم در رونق بخشی به فعالیت‌های تکمیلی کمک‌های مومنانه با میدان داری فعال و موثر ائمه محترم جمعه و جماعت، بارقه‌های امید را در شرایط شکننده معیشتی دوران کرونا، زنده نگه‌داشت و محوریت مسجد در بسیج مردمی، بار دیگر احیا شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام داوطلبانه و بهنگام طلاب و فضلای استان در ساماندهی امور شرعی مربوط به متوفیان کرونایی که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، جلوه‌های ماندگازی از مجاهدت مومنانه فرزندان ملت در لباس روحانیت را رقم زد.

وی افزود: ای رهبر فاطمی سرشت، ما از مشی شما آموخته‌ایم که گره زدن سرنوشت کشور به رابطه با کدخدایان و چشم امید داشتن به رفع تحریم‌ها، مایه خسران است، از همین رو علاوه بر رفع موانع تولید در استان و تبدیل این خطه به بزرگترین کارگاه تولید کشور در زمینه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت استراتژی و جغرافیایی، با فعال سازی صادرات و واردات گام‌های موثری در زمینه بی اثر کردن تحریم‌ها و اقدام فوری برای تامین اقلام مورد نیاز کشور برداشته و جایگاه دیرین و والای تبریز قهرمان را در اقتصاد ایران احیا کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به جنگ آذربایجان و قره باغ نیز بیان کرد: در این رابطه نیز به تاسی از اعلام موضع صریح حضرتعالی که فصل الخطاب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بود، نمایندگان حضرتعالی در چهار استان “آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان” به عنوان سربازان جبهه دیپلماسی فرهنگی به میدان آمده و موضع آن حضرت را در بین آحاد مردم شریف چهار استان تبین کردند که بازتاب گسترده‌ای در داخل کشور و همچنین کشور آذربایجان داشت.

وی اضافه کرد: همچنین، با کمترین فاصله از خاتمه این جنگ، در بازدید حضوری و میدانی از نقاط مرزی شانه‌های مرزبانان عزیزمان را به عنوان شانه‌های ملت، بوسیدم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: به پاس سال‌های متمادی حشر و نشر شهید قاسم سلیمانی با مردم آذربایجان به ویژه در دوران مقدس و مدافعان حرم این خطه قهرمان پرور، مجموعه نفیس «درآمدی بر دانشنامه جامع مکتب سردار قاسم سلیمانی» برای اولین بار در کشور با همکاری جمعی از اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان و فرهیختگان آذربایجان شرقی به همت سپاه عاشورا در استان تدوین و منتشر شده است.

وی ابراز کرد: ای امین امام و امام امین ما، پیشتازی آذربایجان در عرصه‌های گوناگون محصول وفاق، هماهنگی و همدلی کم نظیر مسئولان استان و برقراری روابط صمیمانه با مدیریت ارشد سیاسی استان، استاندار محترم، نمایندگان مجلس، نمایندگان خبرگان رهبری، مسئولان قضایی و امنیتی و فرماندهان نیروهای مسلح استان در راستای فراهم کردن زمینه خدمت شایسته به ملت رشید و باوفای آذربایجان رقم خورده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا