آذربایجان شرقی یکی از بهترین استان‌ها در رعایت فاصله گذاری اجتماعی است
آذربایجان شرقی یکی از بهترین استان‌ها در رعایت فاصله گذاری اجتماعی است

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با بیان این‌که آذربایجان شرقی یکی از بهترین استان‌ها در رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: این استان در وضعیت پوشش واکسیناسیون و مقابله با بیماری هاری نیز خوب عمل کرده است

به گزارش نهال امید، علی دلپیشه  در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده آذربایجان شرقی، گفت: سلامت انسان از ابعاد مختلف روانی، جسمی، اجتماعی و معنوی تشکیل یافته و زمینه‌های ارثی، سنی، جنسی و … در تعیین همه جانبه آن نقش دارند.

وی با اشاره به تاریخچه شکل گیری شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، تشریح کرد: هدف از تاسیس این شورا، عدالت در سلامت همان حذف موانع سیستماتیک در دستیابی به سلامت همه جانبه به جای توزیع حمایت است؛ رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا، وزیر بهداشت به عنوان دبیر این شورا و سایر وزرا و روسای سازمان‌ها نیز از اعضای این شورا هستند.

دلپیشه با اشاره به حضور سه نماینده مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی سلامت کشور، گفت: شعبه شورای سلامت در استان‌ها، کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده است اما مقرر شده تا نام این کارگروه به شورای سلامت تغییر یابد.

وی با اشاره به تشکیل ۱۵ جلسه شورای عالی سلامت کشور، گفت: تاکنون سیاست گذاری‌های مختلفی در زمینه‌هایی چون ارتقای محصولات کشاورزی و غذایی توسط شورای عالی سلامت کشور انجام گرفته است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور از وجود دبیرخانه شورای عالی سلامت در تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد و افزود: سلامت محوری در دولت کنونی با انجام این دستورالعمل مورد توجه قرار گرفته است.

وی از وجود کمیسیون داخلی متشکل از معاونان و اعضای داخلی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: سند سلامت مردان، زنان و بیماری‌های نادر در این کمیسیون مورد بحث قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص آینده ایران، گفت: رهبری، چارچوب آینده کشور را معین کرده و همه کارگزاران باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

وی افزود: شهرهایی چون سهند، جلفا و مراغه به عنوان پایلوت شهر سالم در ایران در طول سال‌های گذشته انتخاب شده‌اند. 

  • منبع خبر : ایسنا