آب شرب تبریز در نقطه سربه‌سر قرار دارد
آب شرب تبریز در نقطه سربه‌سر قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان این‌که آب شرب تبریز در نقطه سربه سر قرار دارد، گفت: این در حالی است که تبریز باید ۳۰ تا ۴۰ درصد آب مازاد داشته باشد.

به گزارش نهال امید، علیرضا ایمانلو با بیان اینکه کرونا مصرف آب در تبریز را ۳۷ درصد افزایش داده است، اظهار کرد: با تمهیدات انجام شده و همکاری آب منطقه ای، شهرداری تبریز و قطع آب برخی صنایع الان در وضعیت سربه سر هستیم.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ همه ساله حدود پنج درصد کمبود آب داریم، افزود: هم اکنون کمبود آب به ۲۵ درصد افزایش یافته است. 

ایمانلو با بیان اینکه مصرف بی رویه آب در بحران کرونا تا ۲۶۰ لیتر برای هر فرد در شبانه روز افزایش یافته است، گفت: این میزان مصرف، تبریز را با مشکل کمبود آب مواجه می کند کما اینکه اکنون نیز با کمبود ۱۵ میلیون مترمکعب کسری در سال مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متوسط سرانه آب برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که این رقم در تبریز ۲۲۰ لیتر بوده حتی برخی مواقع به علت کرونا مصرف تا ۲۶۰ لیتر نیز افزایش می یابد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به گسترش شهر تبریز و بوجود آمدن شهرک های متعدد در اطراف این شهر به آب بیشتری نیاز داریم؛ به همین خاطر به دنبال منابع جدید هستیم تا برای آب شرب این کلانشهر و سایر شهرهای آذربایجان شرقی که با کمبود مواجه هستند، آبرسانی کنیم. 

ایمانلو تاکید کرد: آب ارس بهترین گزینه برای تامین آب شرب تبریز است و باید زودتر به این شهر برسد تا برای مدت ها مشکل آب برطرف شود. 

وی گفت: به همین منظور باید نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، و مسولان دست در دست هم دهند تا هر چه سریع تر مطالبه دیرین و به حق مردم تبریز و آذربایجان محقق شود.

  • منبع خبر : ایرنا